onsdag 2 december 2009

Hon är lik dig...

Tomas är på julbord i kväll. Ella och jag har vart på SATS på kvällen. Jag var på ett riktigt roligt step pass. När jag skulle lämna in Ella var det två andra barn där. Tror nog de var syskon. Två pojkar. När jag skulle skriva in Ella sa den ena pojken, jag tror att han kan ha vart 6-7 år att Ella var lik mig. Barn är ju alltid så ärliga, så säger tom ett barn det så måste det ju vara så :=) När jag sedan sätter ner Ella på golvet säger samma pojke " Hihi, hon ser ut som en Alv" "Jasså, då ser väl jag också ut som en alv då, eftersom vi var så lika" säger jag. " Nej så lika är ni inte" svara pojken. Ursäkta min dåliga fatnasi, men jag får ingen bild av en alv framför mig. Så jag var tvungen att söka på alv på nätet. hittade ingen bra bild. Men detta var något av det jag hittar http://www.mythsandlegends.net/alver.html
http://sv.wikipedia.org/wiki/Alver_(fantasy)#Alver_efter_Tolkien
Inte ser hon väl ut som en alv? Barn kanske inte är så ärlig iallafall :=) Men jag tycker kommentaren var ganska gullig.

Nu ska jag sätta mig i soffan och njuta av att vara helt själv. När man bara är det ibland så är det riktigt skönt, men jag vill inte vara det varje kväll... :=)
God natt på er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar