onsdag 30 december 2009

överbeskyddande pappa?!?

Jag gick och la mig tidigare än Tomas igår. Eftersom jag hade beredskap på jobbet så vet jag aldrig hur natten blir, och då är det lika bäst att inte sitta uppe för länge. Och tur var väl det, vid kl 04 i natt ringde min kollega, så då fick vi åka hem till en patient. Så det var bara att ge sig ut i den 12 gradiga kylan ( -12 ) Nog om detta. Jag vet inte vad klockan var när Tomas kom och la sig. Men någongång innan kl 04 så vaknar jag till lät av att Tomas lyfter på mitt täcke. Visst det är inte 12 minus inne, men inte heller helt skönt när någon lyfter av en täcket. Han böjer sig över mig, och jag börjar seriöst fundera på vad han håller på med?! DÅ säger han sömndrucket " Var är Ella ? Som den goa pappa han är så börjar han leta efter sin kära dotter mitt i natten. Ella däremot låg och sov lugnt och stilla i sin säng i sitt rum :=)
Precis när jag öppnade dörren för att gå hemifrån nu på morgonen så hör jag Ella från hennes rum " mamma, mamma ". Så frågan är om hon somnade om så Tomas fick sova lite till, eller om hon tyckte det var dax att vakna nu :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar