söndag 27 december 2009

Så var julen över för i år

Julen var lyckad. Det blev något så ovanligt som en vit jul, en massa snö. Minns inte när det låg snö på backen en julafton sist. God mat och dricka, och fina julklappar. Tror nog att Ella fick flest julklappar :=) Skriver i ner allt vi fick här. Om önskemål om det finns så säg till, så ska jag nog kunna ordna det :=) Vi tittade som vanligt på Kalle Ankas jul vid kl 15. Inte Anna Ankas jul som gick samtidigt med på en annan kanal... Efter Kalle Anka skulle jag vara jultomte för första gången. Men inte för Ella, utan för min kompis son. Han blir 5 år i januari och tror helt klart på tomten. Var ingen annan som kunde eller ville ställa upp, och vad gör man inte för julefriden :=) Skämtosido, det var riktigt kul att se hans lyckliga min när tomten frågade om det fanns några snälla barn där. Hemma hos oss ( hos mina föräldrar, var där vi firade jul) fick Ella sina julklappar innan hon skulle sova. Vi vuxna började nog inte dela ut våra förens närmare kl 21.

Vi sov kvar hos mina föräldrar. Stannade och åt middag, ( rester av julmaten) hos minaföräldrar på juldagen. Sedan åkte vi hem. Helgen har vart lugn. Har mest vart hemma. Ella står själv riktigt stadigt nu. Har tagit några steg ( 3-4 st) dröjer nog inte allt för länge innan hon går helt obehindrat :=) Ella och jag var ute och åkte pulka ett litet tag på em. Men med - 7 grader ute så blev det inte att vi var ute så länge. Nu sover hon iallafall vår skatt. Får se vad för äventyr som väntar henne och pappa i morgon. Själv ska jag jobba....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar