måndag 14 december 2009

Så var helgen över...

Fredag gjorde vi inget speciellt. I lördags var Ella hos mormor o morfar. Vi åkte dit och lämnade henne på em efter att hon sovit sin middagslur. Tomas ocj jag gick på bio på kvällen. Såg " Luftslottet som sprängdes. Jag blev lite besviken. Den första filmen var SÅ jätte bra. Nästan lika bra som boken. Men den här höll inte alls samma klass tyckte jag. Men men det var kul att gå på bio iallafall :=) På söndagen åkte Tomas över till sin bror, och jag åkte över till mamma och pappa. det hade gått bra med Ella, hon hade somnat snällt på kvällen och sovit hela natten, i stort sett. Mamma hade vaknat till vid tre tiden och skulle bara gå in till Ella och kolla till henne, då stod hon upp i sängen. Men mamma lade henne ner och sedan var det itne mer med det... Inga protester från Ella. Hon sov sen till strax efter kl 07.


När jag kom dit på söndagen bakade vi pepparkakor. Ella var så nöjd med att få krypa omkring på golvet, och när morbror ( nästan morbror, Bobo, min syster sambo) kom fick han ett stort leende av henne. De satt på golvet och busade :=)



Idag kom Mats över på kvällen och hjälpte till att montera i hop bokhyllan som vi köpt till Ellas rum. Blev riktigt bra :=) Ikväll gick det riktigt bra att lägga henne. Hon drack upp all välling och sedan la jag henne i sängen och sa godnatt och gick ut från hennes rum. Inte en protest från henne. Känns så skönt. Nu ska jag sätta mig i soffan med Tomas, ska lägga upp några andra bilder bara...






Måste bara skriva att hon tog tre steg idag utan att hålla i sig i något :=)

1 kommentar:

  1. Underbart med en så stor nalle som på en av bilderna! Och vad duktigt att ta så många steg själv :)

    SvaraRadera