lördag 12 december 2009

Det verkar som....

att det fungerar. Vågar inte riktigt tro p det än bara. Tog som sagt drygt 5 minuter att få Ella att somna i går kväll. Jag skulle gå in och titta till henne innan jag skulle gå och lägga mig strax efter kl 23 i går kväll. Precis när jag kommer in i hennes rum börjar hon röra på sig. Jag backar en bit från sängen. Plötsligt sitter hon upp och tittar på mig. Ops. Vad göra nu, bara hon inte börjar skrika för att hon ser mig tänkte jag och smög ut lite försiktigt. Men det kom inga protester, så någon minut senare, kikar jag in igen. Då står hon upp i sängen. Jag backar ut. Fortfarande inga protester. Jag ber Tomas som i allafall tänkte sitta upp ett tag till att han ska titta till henne innan han går och lägger sig. ( vilket han alltid gör i-och-för-sig ) Men hon hade somant om av sig själv :=) I morse vaknade jag strax efter åtta. Fortfarande inge skrik inne från Ella. Jag går upp på toa och hör då att hon ligger och pratar inne hos sig, hon skriker inte. " mammamamma " hör jag. Går då in till henne, och där sitter hon i son säng med sin snutte filt. ( Mitt nattlinne, so ajg fick av min syster i julklapp förra året. Jag trodde jag skulle få tillbaka den när den var nytvättad och inte luktade på samma sätt längre. Men icke, den är nästan mer älskad nu :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar