fredag 1 maj 2015

Välkommen våren.

Igår var det valborg. 1:a maj idag, nu borde det verkligen vara vår ute. Löven på träden har slagit ut, det är jätte fint ute. Men jag känner av min pollen allergi, tur det finns medicin för sånt :) Min syster fyller år den 29.e april så vi passade på att fira henne på valborg. Blev grillning hemma hos mina föräldrar. Både Tomas och jag jobbade på dagen. Jag hämtade barnen efter jobbet, hem och duscha och sedan plockade vi och plockade upp Tomas vid tåget. Eftersom vi alla ( utom min pappa som är pensionär) jobbade igår så sågs vi vid kl 18. Men innan grillen var varm och köttet hann bli grillat var klockan närmare halv åtta. Så någon brasa blev det tyvärr inte. Efter maten la sig Ella på soffan och där somnade hon. Klockan var nog inte ens åtta när hon somnade. Alma och Felix däremot var det full rulle på hela kvällen. Ett tag roade de sig med att pröva våra jackor. De såg väldigt söta ut i våra jackor som självklart blev alldeles för stora för dem :)
Detta roade de sig med rätt länge.
Vi åkte hem strax före kl 22. Ella vaknade till när Tomas bar ut henne till bilen, och även när han bar in henne till hennes säng när vi var hemma. Men hon somnade snabbt om. Var lite orolig över om hon höll på att bli sjuk. Men hon var inte varm eller så. Och idag märks det ingenting, så hon var nog bara väldigt trött. Felix däremot han höll sig vaken hela kvällen. Somnade förvisso i bilen. Skillnad på vår barn är att Ella tar igen den sömn hon missar om det inte är så att Felix väcker henne. Men Felix tar oftast inte igen den sömn han missar.... Ella vaknade vid halv nio i morse. Felix,... han vaknade vid 06... Blir nog en tidig kväll för de båda ikväll.
Idag har jag vart och bowlat med barnen tillsammans med en arbetskamrat och hennes 2 döttrar (de som vi var hemma hos i förra fredagen tror att jag nämnde något om det?) Hennes yngsta dotter är ett år yngre än Ella, de två har verkligen hittat varandra, det är så roligt att se. Bowling gick bra. Felix vann faktiskt. Det trodde jag inte, och helt ärligt så förstod han nog inte riktigt att han vann. Men han tyckte det var riktigt kul att spela :) Det lär vi göra flera gånger.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar