lördag 2 maj 2015

Trött kille

Som jag nämnde igår så höll sig Felix vaken hela kvällen hos mormor och morfar i torsdags. Men inte tog han igen den missade sömnen på fredag morgon, utan han vaknade vid kl 06 som vanligt. Jag trodde nästan att han skulle somna i bilen på väg till eller från bowlingen, men han höll sig vaken. När Felix är trött blir han lätt lite över speedad, så det var full rulle på honom i bowling-hallen. Väl hemma satte han sig i soffan och tittade i en bok, och lekte med lego. Vid halv sex sov han i soffan. Jag försökte väcka honom. Men det gick inge vidare. Då bar jag istället in honom till hans säng. Han sov sedan i ett sträck från halv sex på kvällen till kl 06 i morse. Hoppas han är piggare i dag :)

I kväll ska Ella på kalas till en kompis i hennes klass. Kalaset börjar kl 17 och är slut kl 19. Just nu sitter jag i telefon kö till skatteverket har en fråga kring min deklaration, när jag har pratat med dem, ska jag skicka in deklarationen och sedan ska vi ta oss upp till centrum hela familjen. Barnen får cykla och Tomas och jag går. Felix cyklar på sin balanscykel, och Ella ska cykla på sin cykel. Tomas och jag får turas om att hålla i pinnen som sitter fast bak på hennes cykel. Jag hoppas verkligen att hon ska lära sig cykla under sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar