torsdag 7 maj 2015

"Du vill jag ska dö"...

Ella följde med en kompis hem efter skolan idag. Så jag hämtade "bara" Felix efter jobbet. Väl hemma ställde jag mig i köket för att påbörja middagen. Det blev en del pannkakor över i går. Jag stekte upp lite köttfärs och gjorde crêpes.... Blev riktigt gott. Felix var inte lika nöjd.
- Vad är det där?
-Pannkaka med köttfärs....
- Jag vill inte ha köttfärsen, du får ta bort den, jag vill bara ha pannkakan...
När han ätit upp ungefär hälften ville han inte ha mer.
-Kan jag få kaka nu? frågade han
-Nej du får ingen kaka
Fortsatt tjat om kaka, och samma svar från mig.
-Då är du inte kär i mig.... ( det var hans nästa övertalningsförsök.
-Nej du får iallafall ingen kaka.
Mer tjat och gnäll och lite gråt också sen sa han
-Du vill att jag ska dö!
-Varför skulle jag vilja det?
-För jag får ingen kaka...
-Dör man då?
-Ja och det är ditt fel...
Hårda ord... Jag hade ingen aning om att det kan vara förenat med livsfara att inte äta en kaka....
Nu ska jag åka och hämta Ella...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar