fredag 14 mars 2014

Över förväntan....

Det har gått över förväntan för Felix att sluta med napp. Onsdagen var första dagen på dagis utan napp. Lämningen skrev jag om sist. När jag kom för att hämta barnen på em fick jag veta att felix inte hade sovit efter lunch. Vilket i-och-för-sig inte är någon katastrof. Men när han har haft nappen har han somnat utan problem på dagis. Inte heller i går somnade han efter lunch. Detta har istället gjort att det har gått väldigt lätt att få honom att somna på kvällarna. Han har somnat nästa på en gång när han lagt huvudet på kudden, utan något tjat om nappen. Idag hade de lyckats få honom att somna efter lunch, får se om det försvårar läggning i kväll....

Tomas och jag hade tänkt gå på bio i kväll. Mamma och pappa skulle då ha passat barnen. Men vi planerade om. I morgon blir det bio istället. Har lite tider att passa i morgon. Ellas dans 11.25, och kalas för Felix hos en dagis-kompis kl 13-15. Efter kalaset åker vi över till mina föräldrar med barnen. Bion börjar 19.15, planen är att vi ska hinna hem i mellan och äta något. Vi ska se 12 years a slave. Ska bli mysigt att göra något bara jag och Tomas. Men för att vara helt ärlig, så är det nog sovmorgonen på söndag morgon som lockar allra mest. Tänk att få sova ut, inte bli väckt av en väckar-klocka, eller en fot i ansiktet eller dyl. Utan att få vakna av sig själv, och sedan kunna unna sig lyxen att ligga kvar i sängen ett tag :) Efter lunch åker vi över till mamma och pappa för att hämta barnen, och blir då bjudna på våfflor. Känns som att det kan bli en riktigt bra helg detta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar