onsdag 19 mars 2014

Det snöar...

I helgen var det solsken och närmare 10 grader varmt ute... Vårkänslorna spirade... Idag ligger snön som ett vitt täcke på marken, samtidigt som ännu mera snö faller från himlen. Vår känslorna är som bortblåsta. Suck, så trött på vintern nu. Vill ha vår, sol och värme.

Igår hade jag ett intressant samtal med mina barn. Mest var det Ella som pratade, Felix stack in några ord imellanåt. Ex på vad som kom upp;

- Mamma är farmor gammal?
- Vad tycker du?
- Jag vet inte, eller jo det är hon nog...

- Mamma jag tycker att pappa ska plantera ett frö i din mage så vi får en bebis.
- Vill du verkligen ha en bebis Ella, det kommer att ta jätte mycket av mamma och pappas tid.
- Jag vill iallafall ha en bebis, de är så söta....

-Kommer vi att dö mamma?
-Ja någon gång dör alla. Men förhoppningsvis dröjer det jätte länge innan vi dör
- Kommer du att dö när jag växer mamma?
- Hur menar du? Någongång kommer jag att dö. Men förhoppningsvis inte förens du är stor, och jag är gammal.

Mycket tankar som far runt i hennes huvudet just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar