onsdag 29 januari 2014

Ögoninflammation

Har sovit sisådär i natt. Runt halv fyra blir jag väckt av att Felix står vid sängkanten och tittar på mig. Han får komma upp och lägga sig i sängen, dröjer inte länge så sover han. Inte ofta han kommer in på natten. Hann tänka att det är tur att inte Ella kommit denna natt. Blir lite trångt med fyra i vår säng. Hinner precis somna så kommer Ella. SÅ de sista timmarnas sömn blev jag inklämd mellan två barn... sov så där :) Hade sedan en stressig morgon med en 5 1/2 åring som vägrade klä på sig själv, och jag som är stressad över att jag behöver vara på jobbet tidigt för att hinna förbereda inför dagen. Tillslut kom vi iallafall i väg till dagis. Lämningen gick bra. Väl på jobbet var det mycket att göra som vanligt. Vid 11-tiden fick jag ett telefonsamtal från dagis:
-Felix har ögoninflammation, många som har det nu, vi har skcikat hem 4 barn idag med ögoninflammation.
Kände lite lätt panik. Jag hade MYCKET kvar att göra på jobbet. Dessutom var vi en personkort p.g.a sjukdom. Fick tag på Tomas som kunde hämta Felix. Så nu var det dax för VAB igen. Tomas tar det i morgon också. Hoppas ingen annan blir smittad. Ögoninflammation är ju väldigt smittsamt... Nu är det dax för middag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar