söndag 12 januari 2014

Tut i backen.

Hundraåringen... filmen jag såg i går. Var bra. Var en riktig må bra film, med många goda skratt. Men självklart och så brukar det ju vara, så är boken bättre än filmen. Det är inte en film som måste ses på bio. Kan lika gärna se den hemma i soffan. Men jag kan absolut rekommendera att se den. Men höjdpunkten med kvällen var ändå att träffa min kära vän. Har inte träffat henne utan barn på jag vet inte hur länge. Blev mycket prat och skratt. Hoppas vi kan få till en "date" snart igen.

Idag har vi utnyttjat vintern. Åkte över till mina föräldrar på fm, även min syster med familj kom dit. Med varmkorv, varm choklad och annat gott i ryggsäckarna gav vi oss iväg till den närmsta pulkbacken hos mina föräldrar som ligger på en golfbana. Hann med en hel del åk och barnen uppskattade verkligen. Men plötsligt från ingenstans blir Felix jätte ledsen. Planen var att vi skulle äta lunch i backen. Men planen blev ändrade eftersom Felix blev så ledsen. Gissade att han frös, det var ändå minus 8 grader ute. När vi kom hem till mormor och morfar fick Felix en flaska välling, och efter ett tag var humöret bättre. När jag frågade varför han vart arg sa han:
- Felix lessen. Kallt.
Så gissningsvis frös han. Vi andra åt korv med bröd och drack kaffe ur termos hemma i köket hos mamma och pappa istället för i backen. Men för att vara helt ärligt, tror jag att det var fler än Felix som var ganska nöjda med den förändringen :)

Vi åkte hem från mamma och pappa runt halv två. Felix somnade i bilen, och fick sedan fortsätta sova ett tag hemma i sin säng. Medan Tomas och jag städade ut julen, julgranen åkte ut, jul-gardinerna ner i lådan för att senare bäras ner i förrådet. Även jul-sakerna är nedpackade i lådor för att senare bäras ner till förrådet. Faktiskt ganska skönt att packa ner julen och börja se framåt, snart borde det börja märkas att dagarna blir lite längre. Mitt första mål är att slippa gå hem från jobbet i mörker, slutar kl 16, så det borde inte dröja mer än några veckor.

Mormor, moster Lina, kusin Alma och "morbror" Bobo.

Felix åker pulka

Ella åker pulka

Felix och jag i pulkbacken

Ella på väg upp för backen efter ett pulkåk

En nöjd Felix. 







Alma, Lina, Felix, Tomas och Ella på väg upp för backen.

Felix, Tomas och Ella på väg upp för backen.       



1 kommentar: