tisdag 28 januari 2014

Kvalitets tid med familjen...

Efter en stressig dag på jobbet bestämde jag mig för att avboka kvällens inbokade träningspass och istället ägna tiden åt min familj. Efter en god middag från "Linas matkasse" tog vi fram ett av spelen Ella fick i julklapp, efter att ha spelat de två omgångar blev det ett annat julklapps spel, och sedan lite pussel. Hela familjen var med, Felix förstod inte reglerna riktigt, men han fick hjälpa mig att kasta tärningen. En riktigt mysigt kväll blev det. Skönt att få känna sig som en lugn och glad mamma, och slippa bråka och tjata. Inget bråk alls har vi haft i kväll... Fler sådana kvällar tack :)

Trivs bra på nya jobbet med personal gruppen. Men det är mycket att göra. Sällan jag är därifrån före halv fem, även fast jag slutar fyra. Vissa dagar kastar jag i mig lunchen på 10 minuter för att sedan tillbaka och jobba... Har flera kollegor som jobbar 90 %. De är då ledig en dag varannan vecka. Låter lockande tycker jag. Ska känna efter nu under vintern, kanske att jag ska gå ner lite i arbetstid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar