torsdag 9 januari 2014

Vardag

Så var julen och nyårsledigheterna över. Tillbaka till vardagen igen. På sätt och vis ganska skönt kan jag tycka, även om det är skönt att vara ledig så är det ganska trevligt med vardagen också.

Det blev inget Tom Tits för mig och barnen i måndags. Min kompis som vi skulle åkt med fick migrän stackaren, och jag hade ingen lust att åka så långt själv med barnen, så det får bli Tom Tits någon annan gång. Blev en lugn dag för mig och barnen i måndag. Vi var inne hela dagen, vädret var ingen höjdare. Men det är ganska jobbigt att vara inne med två små barn en hel dag, så vi var ganska trötta alla tre när kvällen kom. Denna vinter fortsätta att inte visa sin bästa sida. Regn, mulet, och ca 5 plusgrader är ingen kul vinter. Nu visar väderrapporterna att det ska komma snö till helgen. Redan i morgon kan det komma snö. Spännande att se hur länge till vi kan cykla på jobbet. Blir det mycket snö får vi nog ställa i från oss cyklarna och gå runt istället. Men än så länge har vi kunnat cykla. Om det kommer snö till helgen ska vi ut och åka lite pulka jag och barnen, Tomas jobbar på lördag, men på söndag är han ledig så då kan vi åka pulka tillsammans hela familjen :)

På tors ska jag börja en utbildning som jobbar betalar... MI (Motiverande samtal) handlar om en samtalsmetodik för att hjälpa människor att förändra en ohälsosam livsstil. Som ex rökning, övervikt, m.m. Ska bli spännande och roligt. Samtidigt är jag inte jätte pigg på att sätta mig i skolbänken igen. Men det är inte så många träffar, så jag hoppas att det ska gå bra :)

Nu ska jag ta hand om disken innan jag ska iväg och träna. Har blivit några kg plus under jul och nyår, dessa kg och gärna några till vill jag bli av med.... Satsar på Beach 2014 :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar