tisdag 4 februari 2014

Det ljusnar....

4.e februari idag. Jag gick från jobbet strax efter halv fem idag och slogs av att det faktiskt inte var kolsvart ute när jag gick från jobbet. Äntligen börjar det märkas att det blir ljusare ute. Det är fortfarande mörkt ute när jag lämnar barnen på dagis strax efter kl 7 på morgonen, men det borde inte dröja allt för många veckor innan det är ljust även då.

I lördags började Ellas dans. Jag var med hela lektionen och tittade. Roligt att se, och jag känner mig löjligt stolt när jag ser Ella försöka göra som "läraren" gör. Det var tre pojkar med som inte alls lyssnade på vad läraren sa, och de sprang omkring och störde resten av barnen. Jag kunde inte rå för att jag störde mig på dessa pojkar. Om man har tre pojkar ( oklar otm de var syskon elle rkompisar, men de kände i allafall varann) som man vet blir stojiga tillsammans då kanske man får lov att stanna kvar som förälder också och hjälpa läraren. Får se hur det blir i fortsättningen.
Efter dansen gick Ella och jag och åt lunch i centrum. Mötte sedan upp mina föräldrar i centrum för att gå på bio tillsammans. Frost såg vi. Jag tycker den var riktigt bra. Ella gillade den också, även mormor och morfar uppskattade filmen. Var mysigt att göra något tillsammans med bara Ella. Efter bion följde mina föräldrar med hit och åt middag.

Just nu leker barnen fint tillsammans i Ellas rum. Jag ska ta och göra ordning i köket efter middagen. Sedan är det strax dax att göra barnen i ordning för natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar