fredag 7 februari 2014

" Ge dig"

Har som vanligt haft fullt upp på jobbet hela dagen. Skulle sluta klockan 16, men kom ifrån jobbet först vid kvart i fem. Ringde till dagis och sa att jag skulle bli lite sen. Hade skrivit upp att jag skulle hämta dem senast kl 17. Inga problem var svaret jag fick :) Väl på dagis ville de först inte gå hem (som vanligt), men efter ett tag var Ella snabb ut i kapprummet, och började klä på sig, och när Felix väl var påklädd hade Ella redan klätt på sig själv. När vi kommer ut från dagis säger Ella;
-Mamma, vi får skynda oss hem nu för jag måste bajsa.
-Men Ella du måste kunna bajsa på dagis också om du behöver bajsa. Du kan inte hålla dig till jag kommer då blir det ju stopp...
- Jag vet men nu vill jag gå hem och bajsa.
- Ella det här har vi ju pratat om förut, först stoppar du maten i munnen, sedan åker den ner i magen, och vidare till tarmarna, och sedan kommer det till rumpan och då måste det ju få komma ut, annars blir det ju stopp, försöker jag lite pedagogiskt.
- Men ge dig mamma, får jag osm svar av min 5 åriga dotter...

I helgen la vi upp Felix vagn en teutonia Fun på blocket. Den började liksom bli lite väl liten för honom. Istället är det dax för en sittvagn nu. I går fick vi napp, ringde en tjej, hon väntade sitt tredje barn. Ville ha en lättare vagn. Hon frågade om jag vart nöjd med vagnen, och det har jag faktiskt vart. 1500 hade vi lagt ut den för. Men jag hade inte hunnit tvätta upp den något vilket jag tycker att man bör göra innan man säljer så¨därför sänkte jag den till 1300 kr. Vilket Tomas inte var helt nöjd med... Men det struntade jag i, för det kändes rätt för mig. Hade inte känts bra att sälja den otvättat. Nu är det " bara " dubbelvagnen kvar att sälja. Tänk att vi har så stora barn nu. Fast Felix behöver fortfarande en sittvagn. Han sover fortfarande oftast på dagarna, och då är det bra att ha en vagn till honom. Vi har köpt alla vagnar till barnen på blocket, begagnade. Men jag var nu väldigt sugen på att få köpa en ny sulky till Felix. Beställde en Brio Race till honom, den kommer att komma någongång i nästa vecka. Så fram till dess får vi klara oss med paraplyvagnen...

Just nu leker Ella och Felix i Ellas rum Alldeles nyss kom Ella och sa att Felix hade tagit av sig blöjan. Jag går dit och kollar. Men han har fortfarande blöjor och byxor på sig. Då säger Ella.
- Men titta där, man ser typ honoms blöja...
TYP, trodde bara det var tonåringar som pratade så... VI kanske har en lite mini tonåring här hemma. Roligt/gulligt lät det iallafall på sitt eget lilla vis.

Trevlig helg på er. Får se om jag hinner skriva något i helgen. Helgerna går ju så otroligt fort. Så snart är det måndag igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar