torsdag 13 februari 2014

VAB

Nu börjar Felix äntligen krya på sig. Han hade hög feber sön, mån och tis. Tempen visade då strax över 39 grader. I går hade han runt 37.6, men sedan i går kväll har han vart feberfri. Så i morgon blir det högst troligt en dag på dagis för honom. Han har följt med när jag har lämnat och hämtat Ella på dagis. För att komma till Ellas avdelning så vi förbi Felix avdelningen. Har då hört flera ropa efter min son;
-Selic...Selic är här. Hej Selic
Låter ungefär så när barn runt 1-2 år säger Felix. Låter riktigt gulligt. Tror nog att han saknar sina kompisar lite.
Idag har Felix och jag invigt hans nya vagn. Vi tog en promenad upp till centrum efter att vi lämnat Ella på dagis. Passade på att handla lite. Tog sedan bussen hem. Felix uppskattat mycket att åka buss. Vagnen känner jag mig jätte nöjd med. Tror att Felix också gillade den. Sa till Ella i morse att vi inte har någon stå bräda till den nya vagnen. För den stå brädan vi hade till Teutonia vagnen fungerar inte på Brio vagnen. Får se om vi behöver köpa en ny bräda, eller om Ella faktiskt klarar av att gå, även lite längre sträckor nu!?!

Jag går en utbildningen nu via jobbet (MI-utbildning) är ganska säkert på att jag nänt detta tidigare. Tänkte försöka jobba lite på uppgiften som vi har till nästa gång ( 24.e mars) nu när Felix sover. I går sov har från 12 till 15.30. Sover han lika länge idag borde jag både hinna jobba lite med uppgiften, men även sätta mig och läsa en bok eller så i soffan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar