torsdag 13 februari 2014

Värmer i hjärtat....

Har precis kommit hem efter att ha hämtat Ella på dagis. Felix sov till runt halv fyra idag också. Hann med det jag hade tänkt med uppgiften från utbildningen, hann även sätta mig i soffan ett tag innan Felix vaknade.
Det har börjat blåsa och regna på em. Riktigt glad att vi inte har långt till dagis. Felix vägrade både mössa och vantar när vi skulle gå. Hans mössa fick jag med mig i jackfickan, men vantarna glömde jag. Vi hann bara utanför dörren innan han ville ha mössan. Några meter till sedan började han tjata om sina vantar. De hade jag tyvärr inte med mig. Men det är så pass nära till dagis så han hann inte bli särskilt kall innan vi var framme. På Ellas avdelningen hade de målat idag. Temat var kärlek, och deå fick måla vad de ville. Under bilden hade de skrivit vad de hade ritat och varför. Under Ellas bild stod det; " Mamma, för att jag tycker om henne". Det värmde i hjärtat. Frågade även Ella vad hon hade målat, och varför?
- Jag målade dig mamma, för att jag älskar dig.
Och där och då var min dag räddad. Det värmer så i hjärtat att höra dessa ord. Om hon bara visste hur mycket jag älskar henne. Men jag säger som min mamma sa till mig när jag var liten;
" Du kommer inte att förstå hur mycket vi älskar dig innan du får egna barn.. Men då kommer du att förstå..."  jag förstår precis vad hon menade.... Hur mycket man som förälder än säger eller visar hur mycket ens barn betyder för än, så går den oerhörda kärlek man känner för sina barn inte att beskriva med ord. Ella och Felix är mitt allt. Det finns ingenting jag inte skulle göra för dem.... Jag älskar deras pappa också. Men det är en annan kärlek man känner för sina barn än den man känner för sin man...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar