fredag 11 oktober 2013

övernattning hos kompis

Den här helgen är fullbokad :) Idag har dagis vart stängt, planeringsdag för personalen. Som tur är, är detta Tomas lediga fredag. Vilket innebar att jag kom iväg på föreläsningen vi hade på fm. Tomas och barnen åkte till polisen i Sollentuna för att hämta ut Ellas nya pass inför resan till Spanien på onsdag. Tomas, Ella o  Mats (Tomas bror), åker till barnens farmor och farfar i Spanien o hälsar på. Felix får stanna hemma med mig. Hursomhelst så gick Ellas gamla pass ut i mars 2014 så det var på tiden att ordna ett nytt.
I natt sover Ella över hos en kompis för första gången :) Är en kompis från dagis. Jag har vart inställd på att det kanske inte ska fungera, att jag kanske får lov att åka dit och hämta henne. Men än så länge verkar det fungera bra. Fick ett mms av kompisens mamma en bild på en sovande Ella, samt information om att det gått bra. Förhoppningsvis sover hon bra där hela natten, i såfall hämtar jag henne strax före kl  Innan dess ska jag på en klädbytar dag. Hoppas på att hitta vinterskor, och kläder och ytterkläder till barnen. I morgon kväll komner mina föräldrar, syskon, Bobo och Alma, ssmt min mormor hit för att fira Ella. På söndag ska hon få ha sitt 5-års kalas för några kompisar.  5 tjejer plus Ella blir nog gandka lagom :)

Nu måste jag ta och sova, måste ev ut och köra för att hämta hem Ella i natt om det skulle vara ngt. Mennu vilket fall ska jag upp tidigt i morgon för att hinna med bytardagen innan jag ska hämta Ella :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar