onsdag 16 oktober 2013

Artig

I söndags hade Ella sitt 5-års kalas. Sex flickor (inkl Ella) och en pojke. Vart ett lyckat kalas. Först fick de fika, sedan lite lek, och efter det var det present öppning. Pojken blev lite sur, han tyckte det var orättvist att alla paket var till Ella, och inget till honom :) Flickorna var mer koncentrerade på att Ella skulle öppna just deras paket först. Efter paket öppningen fick de leka ett tag till, innan det var dax för fiskdamm. Varsin godis påse fick dem, de hann äta upp en del godis och jämföra färgen på ballongen som de fått i godispåsen lagom till deras föräldrar kom och hämtade dem.När jag frågade Ella om hon var nöjd med kalaset fick jag svaret;
-Nej, det är inge roligt när alla har gått hem...

I går kväll åkte jag och barnen över till morfar på kvällen (mormor jobbade). Felix skulle få sova över hos mormor och morfar eftersom jag hade en lång dag i skolan idag. Var kvar där ett litet tag. Märktes på Felix att han förstod att jag skulle åka. Han var väldigt mammig i början när vi kom dit, och han ville inte alls att jag skulle åka. Men efter muta med ett digestivekex (vet i sjutton hur det stavas...) lät han mig åka utan några tårar. Väl hemma var det dax att lägga Ella. Hon skulle upp itdigt i morse för att åka till Spanien tillsammans med pappa och farbror Mats. Hon kom in till vår säng i natt, vilket kändes helt ok för mig, skönt att få tanka lite närhet från henne innan hon åker. Ella och jag sov sedan i sked resten av natten. Strax innan halv fem väckte Tomas henne;
- Ella vakna nu, vi ska åka till farmor och farfar.
Tänk om hon alltid var så snabb upp ur sängen som hon var då. Inga sura miner eller protester då inte. Innan de skulle gå ut till taxin ropade jag på Ella och sa att jag ville ha en kram innan hon skulle åka. Hon kom in gav mig en snabb kram och sa ;
- Nu måste jag gå mamma
Oj ojoj vad jag kommer att sakna henne, och för all del även Tomas. Men för att vara helt ärlig så kommer jag nog sakna Ella mera.. ;)

Idag har jag vart på föräldra-möte på Felis dagis. Av den anledningen, samt att jag her en lång dag i skolan i morgon så ska Felix sova en natt till hos mormor och morfar. Så nu är det bara jag hemma. Jag tror inte att jag har vart helt själv hemma sedan Ella föddes, känns faktiskt lite tomt. Skönt att Felix kommer hem i morgon. På dagis hade de satt upp ett collage med bilder på alla barnen och ett ord om varje barn, vid Felix nam stod det ARTIG. De hade frågat honom någon morgon om han ville ha frukost. Svaret hade blivit;
-Nej tack.
Det brukar han svara hemma också om han inte vill ha något, och det låter faktiskt riktigt gulligt... :)
Nu ska jag sätta mig och plugga, hade hoppats få prata med Ella och Tomas på Skype, men de är inte online....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar