onsdag 9 oktober 2013

Dålig uppdatering....

Förra veckan blev det inte mycket skrivit här på bloggen, och nu har snart halva denna vecka gått utan ett enda inlägg. Förra veckan var det fullt upp med att få klart D-uppsatsen. Satt fram till 22-23 på kvällarna tis, ons och tors. Vid 23-tiden i torsdags kväll var vi så gott som klara, skickade in arbetet då, för att få en pluggfri dag på fredagen, vilket vi var väl värda.

I fredags fyllde Ella år. 5 år sedan vi låg på BB med en liten flicka på 3350 gr, och 52 cm lång. 5 år senare är det en stor tjej på närmare 16-17 kg och ca 110 cm lång. En tjej med otrolig stark vilja, som vet vad hon vill. Älskar denna tjej över allt annat, precis lika mycket som jag älskar hennes lille-bror Felix. Kan ju inte annat än att även älska mannen som givit mig dessa två underbara barn. Vad skulle livet vara utan min lilla familj?

Mina föräldrar och min bror var här i fredags kväll och firade Ella med mig, och Felix. Tomas jobbade, han var hemma strax före kl 20. Hann gratta Ella innan det var dax för henne att gå och lägga sig. I lördags kväll var Bobo, Lina och Alma här. Även då blev det lite firande av Ella. I Söndags kväll var en av mina bästa vänner över här. Hann prata en del mellan avbrotten av Ella och Felix. Var iallafall jätte kul att träffa henne.

I måndags började nya, och sista kursen. Farmakologi. Nu ska vi lära oss att förskriva läkemedel. Vi får nämligen förskriva en del läkemedel. Om en månad, den 7 november vid den här tiden har vi skrivit sista tentan. Kan bara hoppas att D-uppsatsen är godkänd, och sedan är det bara att vänta och hoppas att tentorna ( vi har två, en individuell den 1/11, och en grupptenta den 7/11) också blir godkända :) Vi har bestämt att vi ska gå ut och äta på kvällen den 7/11 för att fira att vi är klara :)

Nu ska jag ta och laga middag. Hämtade barnen på dagis för ca 1/2 timme sedan. Båda hade haft en bra dag på dagis. Jag gick in för att hämta Ella först, för hon brukar vilja följa med och hämta Felix. Men inte idag. När jag kom in på dagis var hon inne i "dockvrån" tillsammans med 4-5 barn till. Ella hade en prinsess-klänning på sig. När hon såg mig sa hon:
-Mamma du får hämta Felix först.
-Vill inte du följa med och hämta Felix då? frågade jag.
- Nej, du får hämta honom, och hämta mig sen, svarade hon.
Känns skönt att hon trivs så bra på dagis :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar