tisdag 19 oktober 2010

Ella har feber

I går när jag hämtade Ella på dagis berättade hennes fröken att Ella inte hade ätit något alls till lunch. Hade även vart ganska grinig på fm. Men hon hade ätit lite bättre till mellanmål och även på bättre humör. Hon berättade även att det är många som är sjuka nu, men feber. Väl hemma så var Ella väldigt klängig. Åt bara några skedar ris till middag, och sedan ville hon sitta i soffan med mig. Hon kändes lite varm, så jag tog en temp på henne... 38.4. Så var det dax igen med alla dagis förkylingar.
Inatt har hon sovit jätte oroligt. Vi flyttade över henne till oss redan vid 23-tiden. Efter det har hon vaknat flera gånger och varit nästan otröstlig ett tag för att sedan somna om. Tidigt i morse, eller nästan natt var det fortfarande, klockan var nog runt 04. Då ville hon ligga på mig. Varje gång jag försökte lägga ner henne i sängen igen så vaknade hon. Så det har inte blivit så många timmars sömn för mig och Tomas heller i natt. Toms VAB:ar idag. Ella hade sovit till halv elva i morse. Tomas fick i henne lite glass då, det var allt hon ville ha. Någont timme senare så kräktes hon. Magsjuka? Förhoppningsvis inte. kan bara hoppas att detta är snabbt över gående, vår stackars lilla tjej...

1 kommentar:

  1. Hoppas hon kryar på sig snart och att ni snart får sova...kram

    SvaraRadera