torsdag 2 april 2015

Påsk-kärring

Klockan är nu 5.20. Min väckarklocka ringer om 20 min. Känns onödigt att somna om för 20 min, blir bara väldigt jobbigt att vakna när klockan ringer då! Jag blev väckt för ca 1/2 timme sedan när Felix kom in och la sig bredvid mig i vår säng. Efter det har jag inte kunnat somna om. Känner mig lite stressad över dagen på jobbet. Vet att det är mycket att göra. Skulle nästa vilja åka dit nu och påbröja allt som måste göras inför påsk...

Den här veckan har det vart Tomas tur att vara sjuk. Men idag mår han bättre och ska till jobbet. När vi jobbar båda två så skjutsar jag Tomas till tunnelbanan i Tensta, och sedan åker jag vidare till jobbet. Detta f.f.a för att det inte ska bli så stressigt att lämna barnen på morgonen. I tisdags tog jag cykeln till jobbet, de andra dagarna har jag tagit bussen. I går sprang jag hem från jobbet... sprang och sprang förresten... snarare joggade. Tungt var det... Trots att jag tränar så pass mycket(3-5 ggr/ vecka) så tycker jag inte att jag blir något bättre på löpning... Hursom helst, efteråt är det ju väldigt skönt :) Det är ca 4.5 km från jobbet och hem. Lagom sträcka. Vi ska springa vårruset med jobbet i vår. Den sträckan är 5 km. Kan ju vara bra att träna lite löpning inför detta. 

Igår efter jobbet åkte vi över till mina föräldrar och åt middag. Min underbara händiga mamma har sytt en kjol och ett förkläde till Ella som hon kan ha OM hon vill vara påsk-kärring i skolan idag. De ska nämligen gå och "påska" för personalen på skolan. Jag hoppas verkligen att hon vill ha det på sig. Jon verkade nöjd när hon prövade det hemma hos mormor och morfar igår. Jag jobbar till 17 idag. Ella ska följa med en kompis hem kanske går de lite påsk-kärringar runt om hos grannarna där?! Morfar hämtar Felix. Jag kommer att åka direkt hem till mina föräldrar efter jobbet för att äta middag och hämta hem Felix. Om Ella är påsk-kärring när hon kommer hem ska vi ta ett kort på henne så kan jag lägga upp de här :) 

Nu ringer min klocka om 5 min, så nu kan jag likaväl gå upp och hoppa in i duschen. Ha en bra dag... jag hoppas att min dag blir mindre stressig än jag tror... Glad påsk!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar