fredag 10 april 2015

hälsporre?

Jag sitter på bussen påväg hem nu. Har vart ute och ätit med en kompis. Jag hoppas att barnen sover i sina sängar när jag kommer hem, och jag hoppas att de ska göra det hela natten. Vet att jag skrev ett inlägg nyligen om att de nog behöver närhet just nu och att det är därför de kommer in till oss på natten... och det lär så vara, men sömnbrist en börjar tära på mig... Tro inte att de ligger stil när de ligger i våra sängar, nejdå det vrids och vänts. Båda två har de sin speciella platser i vår säng också. Felix ligger bredvid mig på kanten, på väg sida om mig, Ella lägger sig i mitten av sängen, mellan mig och Tomas, båda två ska ligga så nära mig det bara går också. Trångt blir det. Och nåde den andra om den vågar lägga sig på "fel plats" Häromnatten kom Ella in till oss före Felix. Av någon anledning la hon sig då på " Felix plats". Oj vilket liv det blev. Han gav sig inte förens Ella flyttat på sig! Inatt låg vi som packade sillar igen. Jag såg att det fanns bra mycket mer plats på andra sidan av Felix. Så jag la mig helt enkelt där. Han bara somna (kändes det iallafall som) så blir jag väckt av en gnällig Felix;
- Du ligger på min plats mamma, dääär ska jag ligga....
Suck orkade inte ta någon diskussion med honom mitt i natten sa bara åt honom att då gick han flytta på sig så jag gick plats. Det gjorde han.... men efter det var det inte jätte länge kvar innan min klocka ringde....

Jag har fått ont under hälen. Det började i tisdags, kände det när jag gick upp ur sängen. Höger häl är det.... Kan inte stödja ordentligt på hälen. Känns ungefär som att jag skulle ha ett stort blåmärke under hälen... Detta gör ju att jag belastar fel. Går på tå, eller på sidan av foten.... I dag efter jobbet var jag förbi intersport och köpte inlägg  dessa hjälper verkligen. Men då fort jag tar av mig skorna så gör det ont igen :( Läst på lite om hälsporre... det går nästan alltid över av sig själv.... Men det kan ta tid...
 Upp till 1-1 1/2 år :( Suck inga dans pass för mig på ett tag :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar