lördag 11 april 2015

godmorgon

När jag kom hem o gårkväll berättade Tomas att Felix hade kommit in till Tomas när han satt vid datorn. Tomas hade då burit tillbaka Felix till hans säng. Där somnade han om. När jag kom hem so  han lugnt i sin säng. Strax efter kl 7 kom han in till hos nästa gång... Med andra ord, hela natten sov han i sin säng. Samma sak med Ella som vaknade vid halv åtta. Wow en hel natt utan att behöva vakna flera gånger av att båda barnen trängs i sängen :) När Ella vaknade berättade hon att hon ville leta efter spindlar idag. Jag med min spindelfobi kände hur jag rös i hela kroppen. Men försökte dölja det för min dotter.
-Jag kan visa dig spindlarna jag hittar, sa hon...
-Hm, jag tycker inte så mycket om spindlar Ella. Du kan visa pappa istället, svarade jag
- Men mamma i Sverige finns det bara snälla spindlar mamma. De är inge farliga...
Förståndig dotter vi har.... :) Hoppas hon inte hittar några spindlar.... I allafall inte här hos oss....

I kväll ska vi över till min syster o grilla. Var ett tag sen vi träffade dem. Ska bli trevligt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar