söndag 5 april 2015

Laban-kudden.

Ella var påskkärring i skolan. Fast hon ville inte måla på några fräknar och inga röda kinder. Men hon hade på sig kläderna som mormor hade sytt åt henne. Efter skolan följde hon med hem till en kompis. Där hade de gått och knackat på hos grannarna som påsk-kärringar. Tyvärr blev det inget kort på henne. För när jag hämtade henne hos kompisen så hade hon redan bytt kläder.
I fredags på dagen städade vi. Det behövdes verkligen. På em kom Mats över. Jag skulle ut med några kompisar. Vi träffades först hemma hos en av tjejerna. Hon hade gjort ordning lite tapas. Prat, skratt tapas och lite bubbel en bra start på en trevlig kväll. Sedan gick vi vidare till Golden Hits och fortsatta i samma trevliga anda :) Mycket skratt, prat, dans och några glas vin. En riktigt lyckad kväll.
I går blev det en lugn dag. Barnen och jag tog en promenad på em. På kvällen blev det tv-tittande i soffan. En tidig kväll blev det. Jag somnade i soffan vid kl 21, och Tomas satte sig vid datorn och spelade. Idag är jag mycket piggare, började morgonen med ett Yoga pass kl 9.15. Jag har nyss kommit hem från yogan. I em ska vid över till mina föräldrar och fira lite påsk. Min mormor och hennes sambo Åke, samt min faster Iris kommer dit också. Vi ska vara där runt halv tre. Så det blir nog inte så sen kväll. I morgon ska vi över till Mats och Natalie på middag. Länge sen vi träffades hela familjen... Nyårsafton för att vara exakt... Men jag och Natalie träffade själva för några veckor sedan.
Jag är ledig tisdag och onsdag också med barnen. Men då jobbar på Tomas. På torsdag jobbar jag, men Tomas är ledig. Ella har tid till tandläkaren på tors. Tomas följer med henne dit, och sedan hittar de på något tillsammans. Skulle tro att det blir bio eller något. På fredag måste de gå till skolan och dagis båda två för då jobbar både Tomas och jag. Nu ska jag ta och duscha av mig och göra mig i ordning. Glad påsk på er.

PS; Laban kudden är, (alltså den nya) är godkänd av Felix nu. Nu sover han med den, och har den när han ska vila :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar