tisdag 31 mars 2015

sovmorgon...

I natt fick den nya Spöket Laban kudden ligga i Felix säng. Han låg med huvudet på den precis dom han brukade göra med den "riktiga Laban kudden" Finns kanske trots allt en liten chans att han kommer att godkänna den "nya Laban kudden" Jag fick tips av en kompis på en sida på nätet där jag troligtvis kan hitta de Laban-örngottet. Så det blir nog för säkerhetsskull att beställa det :)
I natt vaknade Ella vid 1-tiden och kom in till oss. Hon klagade på att det gjorde ont i örat. Vilket absolut inte är omöjligt.... Hon är ju trots allt fortfarande förkyld. Jag hoppades att hon skulle somna om. Men hon fortsatte att klaga på örat.
-Jag kan inte sova mamma för det gör ont i örat.
Jag frågade henne om hon ville ha en tablett eller flytande medicin mot smärtan i örat. Tablett svarade hon. Jag delade då på en 500 mg Alvedon och gav henne tillsammans med youghurt. Hon svalde ner den på en gång! Inga problem alls. :) Jag förklarade för henne att smärtan inte försvinner på en gång utan att det tar ett litet tag innan den försvinner.
-Då vill jag se på en film tills det slutar göra ont.
Det fick hon absolut göra. Jag la en större kudde under hennes huvud så hon skulle komma upp lite mer med huvudet. Jag slumrade till, vaknade till efter ett tag av att Ella klappar på mig och säger,
- Mamma nu gör det inte ont längre
Efter det somnade vi om båda två.
Jag har tagit ut flex på morgonen, börjar kl 10.30. Har haft en mysig morgon hemma med barnen, och sedan en mysig frukost med Tomas som är hemma från jobbet, hans tur att vara sjuk nu. Nu har vi under loppet av en månad vart sjuka hela familjen.... Idag är det sol ute, börjar känna av våren nu :) Jag tänkte ta cykeln till jobbet idag :) Ha en bra dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar