söndag 29 mars 2015

Spöket Laban-kudden.

Godmorgon. Ni har väl inte glömt att ställa om klockan? Ställa fram tiden en timme. Klockan är nu halv åtta sommartid. Vi förlorar helt enkelt 1 timme :( Fördelen är att det ljust längre på kvällarna. I går var det mörkt runt halv sju. Ikväll kommerr det inte bli mörkt förens vid 19.30 :) Jag har precis vaknat, vaknade av att Felix låg och hostade bredvid mig. Oklart när han kom till vår säng. Men som vanligt, som jag skrev om igår så har han kommit in någon gång under natten. Med Ella har inte kommit in i natt. Så idag är det inte lika trångt i sängen.

Felix har en snutte .... En bebis-kudde med ett örngott med spöket Laban på. Denna kudde ska han alltid ha när han ska vila eller sova. Jag minns när min lille-bror var liten. Han hade en gosedjur, en hund som snutte. Denna hund var mycket älskad. Eftersom den var så älskad så blev den ju också ganska sliten. Jag tror mina föräldrar har kvar denna hund på vinden men det är inte mycket kvar av den. Det jag vill komma fram med med detta är att barns snuttar ofta blir ganska slitna av all kärlek de får. Så även Laban-kudden... Själva kudden har i-och-för-sig inte blivit så sliten, men Spöket Laban örngottet har haft ett litet hål som blivit större och större. Att byta örngott var absolut inte ett alternativ. Då är det ju inte "Spöket Laban-kudden längre. Tomas kom då på en bra idé tyckte vi (Tomas och jag) Han klippte ut Spöket Laban och sydde fast på ett helt och rent vitt örngott och satte på den på kudden. Tror ni Felix accepterade detta? Nej!!! Det var ju inte "Spöket Laban-kudden.
-Jag vill inte ha den där, sa han och pekade på kudden. Jag vill ha Spöket Laban-kudden, sa han och pekade på det tradiga örngottet med ett stort hål i....
På kvällen när han skulle gå och lägga sig frågade han som vanligt efter Spöket Laban-kudden. Jag hämtade den "nya" som Tomas gjort i ordning....
-Inte den, gnällde han. Jag vill ha riktiga Spöket Laban-kudden.
Jag försökte visa honom andra örngott vi hade som passade till den kudden. Men inget dög. Han blev mer och mer ledsen och arg. Jag försökte få bädda om honom men det ville han inte. Jag gick därifrån för att natta Ella. När jag lagt Ella gick jag tillbaka till Felix. Han sov då sött... Men kudden hade an kastat ner på golvet.... Den var inte accepterad. Det SKA vara den riktiga Spöket Laban-kudden....
Det blir till att leta och se om detta örngott går att köpa någonstans.

Idag ska Felix på kalas hos en dagis-kompis. Ella hade önskemål att hon och jag ska gå på bio idag... Får se om det går någon film idag som vi kan se medan Felix är på kalaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar