måndag 3 november 2014

Trött tjej

Att väcka Ella på morgonen är inte det lättaste. Just nu har vi ganska fasta rutiner på morgonen. Min klocka ringa 5.40. Då går jag upp och duschar och borstar tänderna. Runt 6 väcker jag Tomas och Ella. Är inte allt för ovanligt att Ella har kommit in till oss under natten. Tomas går upp och duschar medan jag försöker få liv i Ella. Vilket inte är allt för lätt. Hennes morgonhumör är allt annat än bra. När jag väl fått henne att vakna till bär jag ut henne till soffan. Vid de laget brukar Tomas ha duschat klart. Han gör då i ordning varsin smörgås som vi ska ha med till jobbet. Jag ordnar frukost till Ella, vilket allt som oftast består av 2 rostade mackor med smör och ett glas mjölk. Men i morse ville hon absolut inte ha rostade mackor. När jag frågade vad hon ville ha istället blev hon arg och muttrade att hon inte visste. Till slut kröp det fram att hon ville ha två skorpor. Jag får verkligen bita ihop för att inte ryta ifrån åt henne när hon håller på sådär. Runt halv sju brukar antingen Tomas eller jag gå in till Felix och väcka honom. Sedan kvarstår att få på båda barnen kläder, borsta tänder och sedan på med skor och ytterkläder. Klockan 7 bör vi gå hemifrån för att hinna. Blir inte helt sällan lite stressigt på slutet. Tomas går sedan till dagis med Felix och jag lämnar Ella på fritids. Vad jag tycker om morgon fritids har jag redan skrivit om i ett tidigare inlägg. Jag skjutsar sedan Tomas till tunnelbanan innan jag åker vidare till mitt jobb.
Idag stängde dagis kvart i fyra så jag flexade lite tidigare för att hinna dit i tid. Hemma strax efter kl 16. Hann umgås lite med Ella och Felix innan det var dax att börja med maten. När jag dukar fram maten strax efter klockan 17 ligger Ella och sover i fåtöljen. Försökte väcka henne för att komma och äta. Men hon blev bara arg och somnade sedan om. Jag bar då in henne till hennes säng istället. Hon protesterade lite, men somnade igen på en gång när jag la henne i hennes säng. Hoppas hon sover hela natten.... Det tar på krafterna att gå i skolan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar