tisdag 18 november 2014

Magsjuka.

I morgon kommer Tomas och Felix hem från Spanien. Ella och jag ska hämta dem på Arlanda vid 16.30. Ska bli skönt att få hem den andra halvan av familjen. Har saknat mina killar. Men samtidigt har det var skönt att få vara bara jag och Ella.
I fredags var Ella först på kalas hos en kompis, sedan direkt därifrån till hennes första klassdisco. Klassdiscot höll på mellan kl 18 -20. På fredag kväll kom Annika, en barndomsvän till mig hit. Vi satt i soffan och snackade och drack vin. En riktigt trevlig fredag kväll. På lördagen åkte över med Ella till mina föräldrar. Efter det blev det lite shoping och en lunch upp i centrum. På kvällen åt vi middag och gjorde oss i ordning för en kväll ute. Målet var Golden Hits. Vi åkte in så vi var inne i stan vid kl 22. Trodde att vi då skulle slippa köa in till Golden Hits. Men icke. Det var kö redan då. Vi fick stå i kö i ca 30 min utan vi kom in. En lyckad kväll blev det med dans, prat, och även lite Karaoke... vi sjöng inte, men vi lyssnade på andra som sjöng. Vi blev kvar där till de stängde kl 03, sedan taxi hem. Sov sedan gott, vaknade strax efter kl 11.
På söndagen åkte jag över till mina föräldrar för att hämta Ella. I går var det arbetsdag igen. Jag trivs bra på mitt jobb, men ibland är det lite väl stressigt. Att det är november nu, då dagarna inte är särskilt långa, eller solen är iallafall inte uppe så länge gör ju inte saken bättre. Jag lämnar Ella på fritids kl 07, då är det mörkt ute, jag hämtar henne vid kl 16.30 ca, då är det också mörkt ute... Längtar efter lite ljus.
Ella har sovit i Tomas säng nu när Tomas och Felix har vart i Spanien. I natt vaknade jag strax runt halv tolv av att Ella vaknar och hulkar. Strax efter kräks hon. Jag har så svårt för kräks, jag tycker det är så obehagligt. Efter att ha städat upp efter Ella, lägger vi oss ner igen. Varpå Ella säger;
- Mamma nu kan jag inte gå till skolan i morgon eller hur?!...
Tog en temp på henne på morgonen 38.2, men hon har inte kräkts något mer efter den gången i natt. Hoppas verkligen att det inte blir något mer, och hoppas att jag klarar mig. Just nu sitter Ella i soffan och tittar på film. Jag passar på att tvätta medan hon sitter i soffan. En lugn dag hemma blir det för oss två idag :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar