onsdag 11 december 2013

Snart vänder det...

Det är mörkt ute nu... Det är inte många timmar på dygnet som är ljusa nu. Det börjar ljusna strax före kl 8, och mörknar redan strax efter kl 15. I förr veckan kom det lite snö och lyste upp litegrann. Men den har nu smält bort :( Men om 10 dagar vänder det. Om jag inte minns helt fel så är den 21 dec årets "kortaste dag". Efter det så vänder det och börjar bli ljusare. Jag längtar verkligen efter lite mer ljus. När det iallafall är ljust när man går till och från jobbet. För just nu är det mörkt både påväg till jobbet och påväg därifrån.
   Vi börjar nu iallafall större delen av familjen att återhämta oss från sjukdom. Ella har vart på dagis idag. Jag ska gå till jobbet i morgon. Tomas mår också bättre. Men nu har Felix blivit dåligt. Hän kändes varm i går på kvällen. Tog en temp som visade 39.3. Tröttsamt detta. I morgon är Tomas ledig från jobbet, och på fredag VAB.ar han. Till helgen är jag ledig, och mån, tis är Tomas ledig. Men om Felix fortfarande är dålig på onsdag nästa vecka. Då måste nästan jag VAB.a. Känns inge bra att vara ny på jobbet, och redan efter drygt 3 1/2 vecka vara sjuk själv, och veckan därpå kanske vara tvungen att VAB.a. Men så är det den här årstiden, inte så lätt att påverka detta tyvärr...

På fredag är det Lucia. Jag har redan sedan tidigare ordnat så jag tar ut flex-tid på em på fredag så jag kan vara med på Lucia-firandet på hennes avdelning kl 15. Ska bli jätte mysigt. Jag älskar lucia-tåg. Jag blir så löjligt stolt när jag ser min älskade dotter i Lucia-tåget. Detta blir hennes sista Lucia-tåg på dagis. Nästa år går hon i skolan. Tänk vad stor hon börjar bli....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar