torsdag 5 maj 2011

Toppen dag :)

Detta har verkligen vart en riktig toppen dag :) Började med ett stort härligt leende från min underbara dotter som, precis som vanligt kom in till oss under natten. Först la hon sig faktiskt på madrassen som vi har bäddat åt henne. Men framåt morgon timmarna vaknade jag till av att det var väldigt trångt i sängen. Då hade hon klättrat upp till mig i sängen.
Medans Tomas var och lämnade Ella på dagis passade jag på att gå in på min sida på försäkringskassan för att se hur det gick med min sjukskrivning. Gissa min förvåning när jag ser att jag har en utbetalning som kommer i morgon... Med andra ord, min sjukskrivning är godkänd :) Efter allt tjafs med FK om min havandeskapspenning så fick jag tillslut igenom min sjukskrivning iallafall:)
Har även fått veta att de som flyttat in i vår gamla lägenhet, är en barn familj... Med 3 barn. Hoppas hon är riktigt nöjd med sina nya grannar :) Skadeglädjen är den enda sanna glädjen. Skämt o sido, men det är hon verkligen värd...
På fm var Tomas och jag förbi den förskolan som ligger precis här i närheten där vi bor. Vi har ställt Ella i kö till den förskolan. Kändes väldigt bra när vi gick runt och tittade tillsammans med föreståndaren för förskolan. Tyvärr har de inga platser i nuläget. Men förhoppning är att det kanske blir någon till augusti. Den som väntar får se :)
I går var Tomas och jag och tittade på bilar. Vi behöver något större nu när vi blir 2 barns familj. Jag fastnade för en Ford Mondeo. Nackdelen var bara att vi fick så dåligt för vår volvo som inbytes bil. Vi skulle hem och fundera på det och återkomma som idag. Påvägen därifrån säger Tomas att han inte alls är så förtjust i bilen. Jag blev lite små grinig, för jag gillade verkligen bilen. På kvällen pratade Tomas med sina föräldrar. Hans pappa nämnde då att vi skulle kolla med Bilia, de brukade iallafall förr ge relativt bra för inbytesbilar. Sagt och gjort, idag begav vi oss till Bilia, och mycket riktigt fick vi ett bra mycket bättre erbjudande av dem :) Vi hittade där 2 bilar som vi gillade. De ena var en Ford Mondeo -08, någor dyrare än den vi såg igår, men eftersom vi skulle få så pass mycket bättre för vår bil så skulle vi kunna ha råd med det ändå. Men efter mycket om och men bestämde vi oss för den andra bilen. Har lovat Tomas att inte nämna här än vad det blev för bil. Ni får vänta, så kommer jag nämna det. Men det var ett stenskott på framrutan som de skulle ordna åt oss. SÅ på tisdag ska vi dit och lämna vår kära volvo, och hämta den nya. Så spännade. Hoppas verkligen vi blir nöjda med vårt val. Så är vi inte på BB då så hämtar vi bilen på tisdag. Tack kära svärfar för ditt goda råd :)
På kvällen var mamma och pappa över på middag. Riktigt lyx-middag... Fiskpinnar och potatis mos.
Perfekta avslutet på denna dag vore ju om värkarna kom igång, så bebisen föds den 6/5. Min älskade mormors bröllopsdag. Men det känns inte så troligt, har inga som helst känningar på att det skulle vara på G.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar