fredag 27 maj 2011

skadeglädje

Det sägs ju att skadeglädje är den enda sanna glädjen. Tror jag inte riktigt på. Men visst är det en skön känsla :) Fick häromdagen veta att vår fd trevliga ( NOT) granne. Har ringt till störningsjouren vid upprepade tillfällen sen vi flyttade och klagat på att det väsnas från lägenheten ovanför henne ( alltså vår fd lägenhet). Nu har hon ringt vid 23-tiden på kvällen och klagat. Jag är ganska säker på att hon vid de här laget måste veta att vi har flyttat, står ju ett annat namn på dörren och även nere i trapphuset. Jag undrar om hon lite grann ångrar att hon var så på oss så att vi flyttade. För hur mycket hon än tyckte att vi lät, så inte kan vi låta mer än det låter nu, när hon har en familj med 3 barn i lägenheten ovanför henne. Dessutom, när hon klagade på oss så var det ju iallafall dagtid... Skrattar bäst som skrattar sist :)

Igår var vi på informationsmöte på Ellas nya dagis. Hon har fått plats där från den 15 augusti. Detta dagis, eller för all del förskolan ligger bara några minuters gång väg från där vi bor. Ser förskolan från oss. Vi har sagt upp hennes plats på hennes nuvarande dagis from 8 juli. Hursom helst så var vi på möte där igår. Kändes jätte bra. Hoppas bara att Ella ska trivas. För lite dåligt samvete har jag allt för att vi flyttar henne från alla hennes kompisar. Men hon kommer ju att få nya kompisar på sitt nya dagis. Dessutom kommer hon vara ledig från dagis i ca 5 veckor iallafall. Under dessa veckor kommer hon nog inte att träffa någon av sina dagis kompisar iallafall...

Vad det gäller lille-bror så har vi nog bestäm hos nu för att han kommer att heta Felix. På söndag blir han 3 veckor. Än så länge gör han inte så mycket mer än äter, sover bajsar, kissar och skriker. Men trots detta är jag så kär i min lilla pojk. Tänk vilken tur vi haft Tomas och jag som lyckats få 2 friska barn. Att det sen är 1 av var sort är ju bara ett plus.

Nej nu är det snart dax att äta, om jag hinner det innan Felix vaknar. Klockan är nu halv sex, och han har sovit sedan strax efter kl 15. OM jag inte skriver något mer under helgen, så trevlig helg på er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar