tisdag 3 maj 2011

Jag ser det snöar....

Vilken start på dagen... Ella sov hela natten i sin säng :) Kom in till oss först vid halv fem. Men när hon kommer vid den tiden så har hon väldigt svårt att somna om. Först la hon sig på madrassen som vi har bäddat åt henne på golvet. Men efter ett tag klättrade hon upp och la sig mellan oss, och pratade. Tomas väckarklocka ringde strax efter, hörde honom flera gånger säga till Ella att hon skulle sova. Jag fick faktiskt slumra ett tag, medans hon stökade runt i sängen och lekte med sina gosedjur som som hon tagit med. Men vid halv sju började det bli tråkigt tyckte Ella. Men på något vis fick jag iallafall ligga kvar i sängen till runt kl 07. Sedan hade Ella fått nog. Det hjälpte ju upp hela situationen att Ella hela tiden var på toppen humör. Vad som däremot inte räddade upp situationen, var när jag tittade ut genom fönstret.... Det snöar, och inga små snöflingor heller. Ella blev om möjligt på ännu bättre humör. Ställde sig i fönstret och sa " Titta, de snöar mamma". Mm Tack för den upplysningen älskade dotter. Nästa problem blev ju då hur man skulle klä Ella. Det blev iallafall termobyxor och jacka som vi som tur är inte har hunnit lägga ner i förrådet än. SOm tur är har Ellas värsta trots från i vintras när det var en kamp varje gång man skulle klä på honom lagt sig. Så det var inga större protester när jag klädde på henne. Men väl på dagis så var de iallafall inne, så då var det bara att klä av henne igen. Men på ett strålande humör var hon vår lilla solstråle :)

Igår var det 1 vecka kvar till 9:e maj. Jag hoppas verkligen att bebisen har vett att komma ut i tid. Har ingen lust alls att gå och kånga på denna mage i 3 veckor till....Jag var hos BM igår. Jag bad henne kolla så att jag inte har någon äggvita i urinen ( tecken på havandeskapsförgiftning) men tanke på hur mycket vätska jag samlar på mig. Det gjorde hon, och det var inge äggvita alls. Ett annat tecken på havandeskapsförgiftning är högt blodtryck, och de thar jag inte heller ( 110/70 ) så jag får nog bara acceptera den här vätskan, som samlar sig i ffa ben, fötter och händer och inse att det försvinner efter att bebisen är ute...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar