måndag 30 maj 2011

Stolt

Idag har vi vart på BVC med Felix ( det blir nog Felix som kommer att bli hans namn) Han väger nu 4280 gr. Har gått upp ca 250 gr på en vecka. Kan man inte klaga på :) Han mätte 54 cm. Samma som på BB, men han var säkert inte riktigt 54 cm när han föddes. Svårt att mäta de små liven när de är nyfödda. Efter BVC-besöket gick vi till dagis för att hämta storasyster. Vi hade tagit syskonvagnen så att Ella skulle kunna åka vagn om hon ville. Hon satt i vagnen några minuter, sedan ville hon gå själv, eller snarare springa.

Väl hemma igen ville hon leka med vatten inne i duschen, jag tog då av henne byxorna och blöjan. Tog även fram pottan, och sa att om hon ville kissa eller bajsa kunde hon göra de på pottan. Efter ett litet tag ropar hon på mig med glad stämma " Mamma kom och titta " När jag kommer dit pekar hon stolt ner i pottan och visar att hon har kissat i pottan. Snacka om att vi, både Tomas och jag kände oss riktigt stolta :) Men sedan kom hon in med pottan i köket och ville sitta på den där. Efter ett tag reser hon på sig och säger bajsat... Mycket riktigt vår lilla Ella, som vart nästan rädd för pottan i 1 års tid lyckades idag gör både nr 1 och nr 2 i pottan.
Man blir nog lite knäpp när man får barn. Om det är någon som läser detta som inte själv har barn så förstår jag mycket väl om du tycker jag är helt knäpp. Men jag säger bara... Vänta du bara, en vacker dag står du där själv och är helt sjukt stolt över lite bajs i en potta :)

Nu ska jag kolla till ugnspannkakan som står i ugnen. Trevlig kväll på er alla :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar