söndag 30 januari 2011

Nya sängen :)

Tomas och min pappa var och hämtade Ellas nya säng i torsdags. I fredags monterade Tomas upp den. Så nu har Ella sovit 2 nätter i den nya sängen. Hon somnar snällt. Första natten sov hon hela natten vaknade strax före kl 06, då hämtade Tomas in henne till mig innan han gick iväg till jobbet :) Hon somnade om och sov till strax efter kl 07. Vid tjugo i åtta var hon trött på att ligga i sängen så då var det dax att gå upp. Inatt vaknade hon till vid halv tre, jag gick in till henne och la mig bredvid henne i hennes säng. Tog väl max 5 minuter så sov hon igen. Då gick jag tillbaka och la mig i vår säng. Ella vaknade vid kl 07. Tog då in henne till vår säng. Men hon somnade aldrig om. Tänk att hon sover så mycket bättre i den nya sängen :) Det komiska är bara att jag saknar henne inne oss hos. Det är ju nästan 1/2 år som hon har kommit in till oss på natten, så man har liksom börjat vänja sig :)

Igår var Ella och jag och badade i sundbybergs simhall tillsammans med Jill och Camilla. Jag var inte helt säker på vad Ella skulle gilla att bada. I somras gillade hon inte att bada i pool, trots badring och att jag var precis bredvid henne. Men nu bara älskade hon det. Camilla hade med en badring som Ella fick låna, Ella tyckte det var jätte roligt. Skrattade och plaskade en massa :)

I fredags fick vi brev från HEBA. ( de som äger huset vi bor i) grannen har klagat igen. Ringt till dem och klagat. Jag börjar bli SÅ trött på henne nu. Hur kan hon vara så säker på att ljuden hon hör kommer från oss. Jag har inte tänkt på det tidigare, men har börjat göra det nu. Visst hör man ljud från andra lägenheter, men så är det ju att bo i lägenhet... Enligt henne hörs det störande ljud tidiga mornar, runt kl 06, samt dagtid låter det som att vi flyttar runt möbler... Och hur kan hon vara så säker på att ljuden kommer från oss? KL 06 går jag upp när jag ska till jobbet, och självklart försöker jag vara så tyst som möjligt. INTE för hennes skull, utan för Tomas och Ellas. Ibland vaknar Ella också och då brukar hon så sitta i soffan och titta på tv. Ingenting konstigt, och absolut inget som borde höras ner till henne... Vad det gäller att flytta runt möbler, jomenvisst. Klart att vi möbler om varje dag. Vi har ju liksom inget arbete att gå till. Ella är på dagis i stortsett varje vardag. Och på helgerna måste hon ju få leka i sitt eget hem. Känns som att detta med att hon (grannen) hör ljud vid kl 06 är något hon hittat på efter att hon fått höra att ljud efter kl 07 får man stå ut med. Ja då tar hon och hittar på att hon hör ljud redan kl 06. Förstår inte hur vi någonsin ska komma till en lösningen med den här människan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar