tisdag 8 februari 2011

Överklagan....

Nu har jag skickat in min överklagan till FK ang havandeskapspenning. Så nu är det bara att vänta och se...

Vår "kära " granne är ett återkommande " problem " Var lugnt ett tag... Trodde vi. Sedan får vi ett brev från HEBA ( de som äger huset vi bor i) " Anmodan att omedelbart vidtaga rättelse" Där de skriver att "de mottagit klagomål från kringboende beträffande störning" När jag sedan pratar med HEBA ang detta. Så är det 1 person som klagat. Ingen annan. Och vi vet ju mycket väl vem den personen är... Vidare står det "Störningen består i att ni är högljudda och att det låter som om möbler el dyl flyttas runt i lägenheten under tidiga morgonar samt dagtid" Tidiga morgonar påstår grannen är runt kl 06 på morgonen. När hon tidigare klagat på att det låter så har det vart vid åtta halv nio på morgonen. Hon har då fått svaret att en del ljud får man stå ut med mellan kl 7- 22. Då plötsligt så är vi högljudda redan vid kl 06. Men snälla nån, oftast så sover Ella vid kl 06. Är jag och Tomas som går upp då. DÅ är vi självklart så tysta som möjligt, Absolut inte för grannens skull, utan för att inte väcka Ella. Och de få gånger som Ella är vaken vid den tiden, så sitter hon i soffan och tittar på tv, hon flyttar INTE runt möbler... Jag har svårt att se någon lösning på detta problem :( Men ev finns det en lösningen. Skriver inte mer om det nu. Återkommer när jag vet mera...

Jag skrev för ett tag sedan om Ellas mage som krånglar. Nu har hon fått lactulos under ca 1 vecka tid, och nu är det mycket bättre. Så de senaste 2 dagarna har hon inte fått lactulos och det fungerar en då :) Hoppas att det håller i sig :)

Vad det gäller Ellas lillesyster / lillebror ( vi har fortfarande inte tittat på lappen från ultraljudet så vi har ingen aning om ifall det är en pojke eller flicka) så är denna bebis vildare i magen än vad Ella var. Har hört andra som pratat om att bebisen trycker upp mot revbenen så att det gör ont. Jag upplevde aldrig det med Ella. Men denna bebis gör precis så. Och oftast trycker den på samma ställe. Jag får nog blåmärke snart :) Är nu i V 28. http://www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Graviditetskalender/Veckor/Gravid-vecka-28/?birthdate=2011-05-09

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar