tisdag 25 januari 2011

Arg....

Iflera bemärkelser. Min kära dotter driver mig till vansinne på morgonen när vi ska iväg till dagis. Hon är helt omöjlig att klä på. Hon åla och vrider sig och skriker för full hals, när jag försöker sätta på henne overallen. Så det är inte lätt att klä på henne på morgonen. Oftast går det bättre när hon ska kläs på när vi ska hem från dagis...
Fick idag besked från försäkringskassan att jag får avslag på mn havandeskapspenning, (eller graviditetspenning som det heter nu) deras förklaring är att det står att jag har tunga lyft mellan 10 -15 kg, att detta ej räknas som tunga lyft. Skulle lyftan vara över 20 kg blir läget ett annat... Det var för f-n min chef som skrev 10 - 15 kg, vad hon fått de siffrorna ifrån har jag ingen aning om. Skulle lika väl kunna vara lyft över 20 kg. Men det är iallafall den ända motivering jag har fått. Att vi ständigt jobbar i dåliga arbetsställningar hemma hos patienterna nämns det inte ett skit om ( ursäkta min svordomar men är som sagt inte på topp humör just nu )Att mina arbetsuppgifter ibland är så gott som omöjlig att utföra med stor mage nämns det heller ingen om. Endast detta med de tunga lyften. Men det är ju för sjutton inte huvudorsaken till att jag ansökt om " gravidtitets penning". Jag fick godkänt havandeskapspenning ( det hette så då ) när jag väntade Ella. Jobbade då på samma ställe som idag, med samma arbetsuppgifter. Men tydligen duger det inte längre. Nej orkar inte skriva mer om detta här nu. Måste få ihop en överklagan mot detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar