söndag 9 januari 2011

vårkänslor...

Jag vet att... det är bara början på januari. Men när termometern visar på ca 3 plusgrader, och det droppar vatten från taken, och man dessutom för första gången på mer än 2 månader ser bar mark. Ja då inser man att våren kommer att komma igen. Fast kanske inte riktigt än. Var inne på SMHI.s hemsida och tittade. Kommer mer snö i veckan, på tors ska det bli neråt 10 minus grader igen. Så vintern behåller sitt grepp ett tag till.

Ella och jag var själva i går kväll. Tomas var över hos sin bror. Vi läste lite alfons, jag läste först, och sedan läste Ella för mig. Bad på kvällen, och sen somnade hon så snällt vid halv åtta. Men vaknade igen redan vid halv elva, precis när jag hade gått och lagt mig, så då fick hon komma in och sova hos mig.

Just nu är det väldigt svårt att få henne att somna i sängen mitt på dagen. Så vi har fått gå tillbaka till att hon får sova i vagnen på dagen. står och gungar henne ett tag i vagnen, så somnar hon. " Inte sova sängen, sova vagnen. " säger hon :=)

Snart kommer nog sängen vi beställt till Ella. Ska bli spännande att se hur hon kommer att sova i den :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar