tisdag 7 september 2010

grannen fortsätter bråka...

I söndags hoppade grannes systerson på våra vänner när de var påväg från oss " Är det ni som skrivit rasistiska lappar till min moster" Nej vi bor inte ens här svarade våra vänner då...
" Men det gör jag och jag har INTE skrivit några lappar till din moster " svarade Tomas som kom strax efter.... Hon ger sig verkligen inte. Hon är helt säker på att det är vi som skrivit lapparna. jag tycker detta börjar bli riktigt obehagligt. Min söndag kväll var helt förstörd efter detta, vi hade köpt en sallad och pizza, jag fick inte i mig någonting. :=( Tomas pratade med HEBA ( de som äger huset ) igår de lovade att ordna ett möte för alla i huset för att gå igenom detta. Mötet skulle blivit av i nästa vecka. Men då är vi i Spanien och vi vill absolut vara med på detta möte. Så vi skulle försöka boka in något datum när vi är hemma igen. Jag letar för fullt efter annat boende just nu. Helst en 4.a, men det går lika bra med en 3.a. Skulle vara så skönt att komma bort från denna människa...

Annars är det bra. Ella är ur mysig. Hon vaknade redan vis kl 06 i morse. Så vi låg och myste lite i vår säng innan jag skulle upp och duscha. Lämnade henne på dagis vid halv åtta. När vi kom dit stod en av de som jobbar på Ellas avdelningen vid dörren. Hon satte sig på huk och sträckte ut armarna mot Ella. Ella släppte då min hand och sprang fram och gav fröken en stor kram. Jag fick en puss på kinden av Ella, sedan vinkade hon till mig och sa " Hejdå" Känns skönt att det just nu går så lätt med lämningen. När jag hämtade henne igår lyste hon upp när hon såg mig. Ropade mamma och sedan sprang hon åt andra hållet. Hade inte riktigt tid med mig tror jag :=)

1 kommentar:

  1. Härligt att Ella trivd på dagis nu. :) Vad bra att fastighetsägaren ställer upp med möte- något iaf. Tråkigt att de hoppar på era vänner också, frågar de alla som går i trappen? Börjar tro att de själva har skrivit lappen....

    SvaraRadera