torsdag 16 september 2010

Fru Jönsson

Snart... Om några timmar så blir jag fru Jönsson. I går var vi och träffade prästen. Jag har inte vart så nervös innan, mest för att vi skulle glömma något hemma. Men det ända jag glömde hemma är min ansiktscreme. Saknar den, men det hade vart värre om jag glömt klänningen eller dyl hemma. Kan faktiskt köpa en ny ansiktscreme här. Men igår när vi träffade prästen började nervositeten komma krypande. Tyvärr är inte vädret det bästa. Hade hoppats på strålande sol, men inte. Det är mulet ute, och för ett tag sedan kom det tom några regndroppar...



I tisdag flög vi till Spaninen Ella vägrade somna i bilen till Arlanda, vilket var Tomas och min förhoppning att hon skulle göra. Men trots det gick flygresan över förväntan, tidigare flygresor vi gjort med Ella då har hon bara velat sitta hos mig hela tiden. Men nu gick det precis lika bra att sitta hos pappa. Skönt för mig att få vila lite. Framför oss satt det en familj med en liten poje som var ca 1 vecka äldre än Ella. Han skulle hinna fylla 2 år under tiden som de är i Spanien, så därför fick han ett eget sätte ( Annars är det gratis attflyga med barn under 2 år) Ella hinner inte fylla 2 år innan vi åker hem så därför kostade inte hennes resa någonting, och därför måste hon sittai våra knän. Hur som helst så hade Ella och pojken hade mycket glädje av varandra, precis innan det var dax för landning så gav de varandra en puss :=)



Ella somnade i bilen påväg till farmor och farfar. Hon var nog ganska trött efter resan. Så farmor och farfar fick inte träffa Ella förens dagen efter. Ella var lite blyg först. Men det släppte snabbt, coh nu går det hur bra som helst med fajmoj och faffa. Nu ska jag ta och göra mig i ordning inför bröllopet. Kl 14 står vi inför prästen :=) Och sedan blir det Malin Jönsson...

1 kommentar:

  1. Härliga resa, hoppas nervositeten släppte sen...men lite nervös ska man ju vara ;)
    hahah...så Ella har ärft sin mammas sinne för charm och tom pussas med okända pojkar på charterflyger ;) *retas*. Jag saknar er!!

    SvaraRadera