lördag 24 juli 2010

jobbig granne

Vet att jag nämnt henne i något tidigare inlägg, grannen som bor under oss. Hon har flera gånger vart uppe hos oss och klagat på att hon blir väckt på morgonen av att det låter från oss. Hon är helt säker på att det är Ella som låter... Jag har verkligen försökt bemöta hennes önskemål. Ella får inte leka inne i sitt rum på morgonen för tydligen har grannen sitt rum precis under Ellas. Hon får inte leka med vilka leksaker som helst på morgonen. Inte sina vagnar och bollar bla. Ella älskar att gå runt i mina skor, men det får hon inte heller göra på morgonen. Hur många saker ska jag förbjuda henne?!? Hon är knappt 2 år, hon måste väl ändå få leka? Någon som vet vad som gäller i hyreshus? Hursom så kom hon upp vid halv nio i morse och beklagade sig. Ella hade verkligen inte lekt några särskilt vilda lekar. Så jag bad henne faktiskt att kontakta hyresvärden för att höra vad de säger, för jag orkar inte med detta längre, går som på nålar varje morgon i rädsla för att Ella ska störa henne. Får se vad hyresvärden säger... Vi kanske blir vräkta?! Nej men ärligt talat, jag tycker inte att vi kan göra mer än vad vi gör...

Ja ja hela dagen har inte gåt i samma spår som den började iallafall som tur är. Vi har vart på skansen tillsammans en barndomskompis till Tomas och hans fru och 2 barn. Var trevligt. Men dyrt... 240 kr för att överhuvudtaget få komma in. Sedan ville vi komma in på skansen akvariet, då kostade det ytterligare 90 kr. Men vad gör man inte för Ellas skull :=) Ella fick klappa en orm. Det tyckte hon var roligt. fanns även en spindel man kunde få klappa, men det hoppade vi över :=)

Just nu sitter jag hemma hos min syster. Tomas har sin barndomsvän som vi var på skansen med hemma. Ella är hemma med dem.

Hoppas att morgondagen får en bättre start än den här dagen. För det är sista dagen på min semester. På måndag börjar jag jobba. Fast bara 2 veckor, sedan har jag ytterligare 2 veckors semester :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar