fredag 9 juli 2010

föräldraledigt....

Tomas och jag har planerat att åka ner till Spanien igen i september. Jag har begärt semester men ännu inte fått svar på den. Så jag ringde till jobbet i onsdags och frågade hur det såg ut. Blev lovad att få svar i går. Vilket jag inte fick. Så i morse ringde jag igen " Kan tyvärr inte ge dig något svar nu, vet inte hur det ser ut med möjlighet att få in någon ersättare för dig" Hm, fast jag behöver ju veta, vi måste ju beställa resan. Så då tog jag till med trumfkort... och svarade " Men då kommer jag förbi jobbet och lägger in begäran om föräldraledigt istället ". Det får de ju inte neka om det kommer in 2 månader innan vilket jag har gjort. vår bitrände chef såg inte allt för glad ut när jag kom förbi jobbet idag för att lämna in min ansökan om föräldraledigt. Lite dåligt samvete får jag, fast samtidigt är det ju en rättighet man har när man har barn...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar