måndag 5 april 2010

Glad påsk, lite sent...

Tiden går fort. Påsken är så gott som över redan. Lördag och söndag har det vart riktigt härligt vårväder. Med strålande sol och säkert närmare 10 grader ute. Idag på morgonen snöade det ute... APRILVÄDER.
Påsken har annars vart lyckad. Skärtorsdagen jobbade både jag och Tomas. Jag jobbade kväll, mormor och morfar kom och passade Ella tills Tomas kom hem vid halv åtta. Hade gått jätte bra. Långfredag: Kroppkakor med närmsta släkten hemma hos mormor. Ella var först väldigt blyg. Men det släppte rätt snabbt och sedan stormtrivdes hon med all uppmärksamhet. Påskafton: Träffade jag en kompis efter lunch och tog en promenad. Ella sov då i vagnen. Hon sov bara 1 timme. Egentligen sover hon bättre i sin säng. Men det var så fint väder ute så jag ville absolut komma ut lite. När hon vaknade stannade vi i parken nedanför oss var ute i flera timmar, Ella älskar verkligen att vara ute nu när hon lärt sig att gå ordentligt ute också. På kvällen kom mina syskon över på middag. Som småbarnsförälder är man ganska trött på kvällarna. Så trots våra gäster så somnade både Tomas och jag i soffan strax efter kl 21. Trevliga värdar vi är :=)
Påskdagen. Åkte vi över till mina föräldrar på em. Åt påskmiddag med dem. Även mina syskon var med. Vi åkte hem vid 21-tiden. Ella sov kvar hos mormor o morfar eftersom både Tomas och jag jobbar idag. Så jag ska strax dit och hämta min lilla solstråle.
Trotset från hennes sida kvarstår. Ffa är det mot mig hon är så. När jag inte är med går det bättre. Men när jag är med ska hon helst ha koll på mig hela tiden. Jag får absolut inte gå ut i kökte och försöka laga mat eller diska. Då ställer hon sig mellan mig och diskbänken och skriker. Hoppas verkligen att detta är något övergående...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar