söndag 25 april 2010

feberfri...

37.2 visade termometern idag när jag mätte Ellas temp. Men utslagen blir värre och värre. Nu har hon utslag överallt utom arnar och ben, och då menar jag verkligen ÖVERALLT! Men de verkar inte osm att de kliar iallafall. Men annars är hon sig relativit lik. Lite lugnare än vanligt, men leker gör hon. Maten däremot är sämre. Hon åt all gröt till frukost. Men vägrade äta lunch. Så då gjorde jag en flaska välling till henne istället och den drack hon upp allt. Nu ligger hon i sin säng och pratar lite. Men förhoppningsvis somnar hon snart. Ringde nyss till Bromma akuten för att höra vad de tyckte. Hon trodde också att det var en biverkan på sprutan. Hon kan säkert ha haft någon annan infektion på gång ( förkylning eller liknade ) som gör att hennes reaktion på sprutan blir lite värre än vad den annars skulle ha blivit. Men om inte utslagen var bättre i morgon tyckte hon att jag skulle ringa till BVC och höra vad hon tror.
Jag ringde nyss till jobbet och berättade att jag måste VAB.a i morgon ( Vård Av Barn). Trots att Ella inte mår helt bra, och faktiskt behöver vara hemma från dagis så får jag dåligt samvete mot mina arbetskamrater. Vi har ganska mycket på jobbet nu. Menmen, Ella går ALLTID först. Jag har hittills sedan hon började på dagis inte VAB.at någongång. Tomas har VAB.at de gånger det har behövts. I morgon ska han gå på en kurs som är obligatorisk, så egentligen har vi ju inte så mycket val....

Appråpå något roligare så har jag nu köpt en klänning till Camilla och Tobbes bröllop. Klänningen kändes SÅ rätt. Är verkligen jag. Jag hade hoppats hitta en lite billigare klänningen. Men eftersom den kändes så rätt så får den väl kosta lite mer än jag hade tänkt :=) Har även köpt en kofta till, då klänningen är med axelband och man enligt min kära mor inte får vara bararmad i kyrkan så blev det även en kofta :=) Sedan fick jag av mina kompis veta att jag absolut itne kan ha svarta skor till den klänningen, så nu blir det till att köpa ett par nya skor också. Den blev dyrare än jag tänkt mig klänningen... Men det är den VÄRD!!!

1 kommentar:

  1. Oj oj! Det är säkert sprutan som spökar... men inte roligt ändå. Stackars liten. Schysst av dig ändå att ringa redan idag och förvarna, så de hinner hitta en ersättare på jobbet.
    Kul med bröllop, men det är verkligen inte lätt med kläderna...
    Kram

    SvaraRadera