torsdag 29 april 2010

Toppenhumör

Ella vaknade vid halv åtta idag. Då protesterade hos ganska ordentligt. Var väl trött på att ligga i sängen. Men så fort jag plockade upp henne var tårarna som bortblåsta. Hon var på ett strålande humör. Vi låg och myste lite i vår säng innan vi gick upp och gjorde gröt. Hon brukar stå och dra i mina byxor och protestera medans jag gör ordning gröten. Men imorse satt hon i soffan och titta i en bok. Protesterna kom först när jag satte henne i hennes matstol. Det gillade hon inte. Hon ville sitta i mitt knä och äta gröt. Så när hon väl fått sin vilja igenom och satt i mitt knä så var humöret på topp igen. Efter maten prövade vi pottan. Gick jätte bra, hon satt där ett bra tag. Jag fick tiom gå ifrån och fixa i köket medans hon satt på pottan. Lyckades även göra nr 2. Hon såg så stolt ut. Fast ingenting i jämförelse med hur stolt jag kände mig. Sedan var det dax att gå till dagis. Lite protester när jag lämnade över henne till Martina. Menjag hann inte ens lämna rummet innan hon hade lugnat sig. I em ska mormor hämta Ella. Eftersom Tomas inte är hemma förens vid halv åtta och jag jobbar kväll. Det kliar verkligen i mina fingrar efter att ringa till min kära mamma och höra hur det går. Men troligtvis har hon inte ens hunnit hämta Ella än :=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar