tisdag 2 mars 2010

sol och minusgrader...

I går var det tö grader ute och det snöade så det var slaskigt och otrevligt ute. Men trots det så började man ändå ana att snön kanske försvinner tillslut. Idag är det minus 7 grader och solen tittar fram emallanåt och vintern visar klart och tydligt att den inte har tänkt att släppa greppet än på ett tag. Tittar på SMHI så ser det ut som vintern kommer att hålla ut minst veckan ut med ner mot tom 20 minus någon morgon... Jag längtar efter våren...



I går när jag kom hem från jobbet vid halv fem möts jag av en glad och sprallig Ella. För en stor kram när hon ser mig. Till middag blev det köttfärssås och spaghetti som pappa hade lagat. Det gillade hon. När det börjar ta slut på tallriken så böjer hon ner huvudet och åt direkt från tallriken. Såg så sött ut. Man ska nog inte uppmuntra sånt egentligen. Men det såg så gulligt ut att vi inte kunde annat än le åt vår söta dotter. Potträningen går hur bra som helst. Tyvärr hinner de inte riktigt få till det på dagis. Men vi fortsätter hemma. Ibland säger hon tom till som jag nämnt tidigare... gåtta... Då är det pottan som gäller. Gäller bara att jag eller tomas uppmräksamar när hon säger det, annars blir det till att byta blöja :=)

1 kommentar:

  1. Någon träningsvärk? Ingen här ännu...får se när ryggen börjar värka :) KRAM

    SvaraRadera