lördag 6 mars 2010

Härlig vinterpromenad och dåligt samvete...

Idag har det vart riktigt härligt vinterväder. Strålande sol och ca -5 grader. Tomas, Ella och jag följde med mina föräldrar på en trevlig vinterpromenad vid järvafältet. Vi kom dit strax efter tolv. Ella somnade snabbt i vagnen. Hon sov hela tiden medans vi gick. Men när vi stannade till för att grilla korv och dricka kaffe så vaknade hon. Men då hade hon sovit i ca 1 1/2 timme så hon hade säkert sovit klart. Hon fick gå runt lite i snön. Men det var inte helt lätt att gå i snön så hon stod hos antingen mig eller mormor hela tiden. Tomas och morfar hade fullt upp med elden så att vi skull kunna börja grilla. Ella var mer eller mindre nöjd hela tiden. Stannade där drygt 1 timme sedan började vi gå tillbaka till bilen. Tog en närmare väg tillbaka, så det tog ca 40 min till bilen. I början satt Ella i vagnen, men blev efter ett tag rastlös. Då fick hon sitta i sin pulka istället. Gick bra ett tag. Men när vi hade ungefär 10 minuter kvar blev hon arg / ledsen. Ingenting var bra, vi turades om att bära henne, prövade pulkan igen, prövade vagnen men hon var otröstlig. Jag fick för mig att hon kanske hade bajsat så när vi kom tillbaka till bilen bytte jag blöja på henne. Kände då att hon var kall om fötterna. Hon fortsatta gråta / skrika ca 5-10 minuter i bilen men lugnade sig sedan. Troligtvis så frös hon om fötterna kanske även om händerna för de var också ganska kalla. Vet man ju själv hur obehgligt det är att frysa, det nästan bränner. Stackars Ella. Och inte förstod vi. Kände mig inte som världens bästa mamma just då. Men det kändes bra att lägga på henne en varm filt i bilen och sätta på värmen. Ska lägga ut lite bilder sedan ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar