måndag 8 mars 2010

en bra dag, och lite bilder...
















Lite bilder från vår vinterpromenad i lördags.






I går var vi på 1-års kalas. Ella tyckte det var jätte kul, men Jills alla leksaker. Men till att börja med var hon lite blyg, men det släppte efter ett tag :=)









Klänningen Ella har på sig har hon fått av farmor och farfar. Bodyn som hon har under har hon fått av mormor o morfar. Bortskämd liten dam :=)

Idag har jag haft en riktigt bra dag. Klockan ringde vid kvart över sex. Gör mig själv i ordning innan jag ska gå in för att väcka Ella. När jag kommer in till henne, är hon redan vaken. Sitter upp i sängen och skrattar till när hon ser mig. Redan då är dagen gjord. Kom hemifrån lite sent strax innan halv åtta. Inga större protester från Ella. Väl på dagis, bestämde jag mig för att hon skulle få ta med snutten in, annars brukar vi lämna den på hennes hylla. Satte mig på huk på golvet med Ella samtidigt som jag pratade med en av hennes "fröknar " Martina. Kramades lite med Ella innan jag lämnade över Ella till Martina, var så säker på att hon skulle börja skrika då, det brukar hon göra. Men icke, hon såg helt nöjd ut med att vara hos Martina. Kändes så skönt att gå till jobbet när jag lämnat en nöjd Ella och inte en ledsen. Dagen på jobbet var också bra. Hämtade Ella på dagis strax efter kl 16. Då var de ute och lekte. Ella satt i vagnen, hon hade inte velat gå omkring. Men hon såg så nöjd ut i vagnen. Inte skrek hon när hon såg att jag kom utan såg bara glad ut. Tidigare när jag hämtat henne så har hon börjat gråta när hon ser mig, och inte lugnat sig innan jag tagit upp henne. Hemma har vi också haft det trevligt jag och Ella tills det var dags för henne att natta. Inte har det gjort saken sämre att solen har skinit hela dagen och termometern har visat på plusgrader, vägar man hoppas på att våren börjar göra entre?!?

1 kommentar:

  1. Vad skönt att Ella var glad och nöjd på dagis och att hon va glad när du gick och kom! Det va ett trevligt kalas, och Ella är så söt i sina lockar :) KRAM

    SvaraRadera