måndag 10 augusti 2015

Sista semesterveckan.

Måndag... Första dagen i min sista semester vecka. Nästa måndag vid den här tiden (kl 11) jobbar jag. Vädret ser ut att bli riktigt bra min sista vecka. Tomas har 2 veckor kvar. Hans sista vecka kommer han att ha bara Ella hemma mån, tisdag och onsdag. Så får Felix gå på dagis. På onsdag har Ella upprop i skolan. Första klass börjar hon. Tors och fredag måste Ella vara i skolan. Så då får Felix vara hemma själv med Tomas. Hoppas det fina vädret håller i sig även den veckan.
En snabb sammanfattning av helgen; I lördags var Tomas i väg och spelade frisbeegolf med en kompis. Jag och Felix åkte och lämnade Ella på kalas hos en klasskompis till henne. Felix och jag träffade min syster och Alma. Först fick barnen leka ett tag här hemma hos oss. Sedan gick vi ner till badet här nedanför oss. Där badar Felix utan problem till skillnad från de stränder vi har vart till under sommaren. Efter kalaset Ella var på fick hon följa med hem till en kompis. Hämtade henne där strax före middagen. På kvällen träffade jag två kompisar.
I går söndag tog vi det lugnt på fm. Jag fick sms av en mamma till en av Ellas kompisar som undrade om Ella ville följa med dem till Kanaan-badet. Det ville hon gärna. På em mötte vi upp Lina och Bobo vid Kanaan-badet. Tanken var att vi skulle spela minigolf. Men det var så lång kö så vi gick ner till stranden och badade i stället. Nu äntligen vågade sig Felix i. Efter att hela sommaren ha stått vid strandkanten och inte vågat sig i vattnet gick han nu ut i vattnet och simmade runt med simpuffarna på armarna. Var roligt att han äntligen vågade sig i. Jag hörde av mig till Ellas kompis mamma och berättade att vi också var vid Kanaan. Men det var så mycket folk så vi såg inte dem föräns de var påväg hem. De frågade då om Ella fick följa med hem till dem ett tag, så kunde vi hämta henne hemma hos dem. Vilket var helt ok med oss. Vi hämtade Ella när vi kom hem från badet. Hade sedan en lugn kväll hemma.

I går på fm roade sig Felix med att bygga en koja i soffan. Mycket kuddar och filtar gick det åt. Sen ropade han inne från kojan och bad oss komma och leta efter honom... Han syntes inte alls :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar